هشدار ها
 
احتمال موفقیت مجرمان سایبری در شبکه های اجتماعی با توجه به گستردگی مخاطبان و این که افراد هر چیزی را فکر می کنند از سوی دوستانشان ارسال شده است و بر روی آن کلیک می کنند، بالاتر است.


                                

با این شرایط چگونه باید از خود در شبکه های اجتماعی حفاظت کنیم؟ موارد زیر در این می تواند بسیار موثر باشد:

1. محدودیت انتشار اطلاعات شخصی
در مورد میزان اطلاعات شخصی که در شبکه های اجتماعی ارائه می دهید، مراقب و محتاط باشید.
یک راه معمول مجرمان سایبری برای نفوذ به حساب کاربری شما بوسیله کلیک کردن بر روی لینک "رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟" می باشد. با پاسخ به سوال امنیتی می تواند به درون حساب کاربری راه یابد. مجرمان سایبری سعی می کنند پاسخ این سوالات را در پروفایل شخصی و یا در پُست هایی که فرد در صفحه شبکه اجتماعی قرار می دهد، پیدا کنند. در نتیجه اگر شما اطلاعات بیشتری را در پروفایل و یا صفحه خود ارائه کرده باشید کار را برای هکر جهت پیدا کردن جواب سوال های امنیتی و نفوذ به حساب کاربری راحت تر کرده اید.
اگر شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهند که خودتان سوال های امنیتی را ایجاد کنید، سوال هایی مطرح کنید که مطمئن هستید جواب آن ها با یک جستجوی سریع در اینترنت بدست نمی آید.

2. رعایت احتیاط در مورد کلیک کردن بر روی لینک ها
حتی اگر لینک در پیامی است که از سوی دوست شما فرستاده شده است در هنگام کلیک کردن بر روی آن با احتیاط باشید. به این علت که ممکن است اطلاعات حساب کاربری دوست شما سرقت شده باشد و با استفاده از آن در حال ارسال لینک های مخرب به لیست تماس های او باشند.

3. در مورد شخصی که به عنوان دوست در شبکه های اجتماعی او را قبول می کنید، بیشتر دقت کنید.
ممکن است سارقان هویت به منظور دریافت اطلاعات شما، پروفایل های جعلی ایجاد کنند. افراد همیشه آن چیزی که می گویند، نیستند.

4. آدرس سایت شبکه اجتماعی را خودتان به طور مستقیم در مرورگرتایپ نمایید.
اگر شما بر روی لینکی کلیک کنید که شما را به سمت وب سایت شبکه های اجتماعی از طریق یک ایمیل یا دیگر وب سایت ها هدایت کند. ممکن است در حقیقت آن یک مورد فیشینگ باشد که سایت اصلی را جعل کرده است و کاملا شبیه به سایت اصلی به منظور فریب کاربران طراحی شده است تا کلمات عبور و رمز آن ها را بدست آورد.این مسئله نه تنها در مورد شبکه های اجتماعی صدق می کند، بلکه در موارد دیگر نیز باید با احتیاط بود.

5. مراقب برنامه های جانبی که در شبکه های اجتماعی نصب می کنید، باشید.
بسیاری از سایت های شبکه های اجتماعی به شما اجازه دانلود برنامه های جانبی را می دهند که شما می توانید از طریق آن ها کارهای بیشتری را در صفحات شخصی خود انجام دهید. با این حال، مجرمان سایبری می توانند از این برنامه های جانبی برای سرقت اطلاعات افراد استفاده کنند بدون آن که فرد متوجه شود.

6. هر آنچه که شما ارسال می کنید دائمی است.
این را بدانید که هر اطلاعاتی که شما در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید دائمی است. قبل از آن که هر مطلبی را ارسال کنید به خوبی در مورد آن فکر کنید.

7. تنظیمات حریم خصوصی
از تنظیمات حریم خصوصی به منظور این که، بتوانید کنترل کنید چه کسانی اطلاعات شخصی شما را مشاهده می نمایند استفاده کنید.
سیاست های حریم خصوصی سایت و شبکه اجتماعی را که از آن استفاده می کنید، مطالعه نمایید و بدانید که آن شبکه اجتماعی از اطلاعات شما چه استفاده هایی می کند.

8. هرگز از رمز های یکسان برای چند حساب کاربری استفاده نکنید.
این مسئله فقط مربوط به شبکه های اجتماعی نیست، بلکه برای تمامی حساب ها باید این امر رعایت شود. رعایت این مسئله باعث می شود، در صورتی که به یکی از حساب های شما نفوذ شود،حساب دیگر در معرض خطر قرار نگیرد. 

9. اجازه ندهید سایت شبکه اجتماعی دفترچه آدرس ایمیل شما را اسکن کند.
هنگامی که شما حساب کاربری خود را ایجاد می کنید، ممکن است از شما سوال شود که آیا می خواهید "دوستان خود را پیدا کنید" با ارائه آدرس ایمیل خود، سایت می تواند دفترچه آدرس ایمیل شما را به منظور پیدا کردن دوستان شما اگر در شبکه اجتماعی باشند برسی و اسکن کند. همچنین سایت از این اطلاعات استفاده می کند و اطلاعات را برای تمام افراد لیست تماس می فرستد.

10. استفاده از شبکه های اجتماعی در محل کار، توصیه نمیشود.
دسترسی به سایت های شبکه های اجتماعی در محل کار از طریق سیستم ها و کامپیوترهای محل کار شما را با ریسک حملات ویروسی مواجه می کند. برای مثال، با باز کردن پیوست یک ایمیل و یا با کلیک کردن بر روی لینک دانلود یک برنامه، کامپیوتر محل کار شما می تواند آلوده به بد افزارها و برنامه های مخرب شود و اطلاعات مورد سرقت قرار گیرد.

                                

منبع:     
http://www.iranhoshdar.ir
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر